top of page

חשיבותם של הסכמי מייסדים בעת יצירת מיזם עסקי חדש

לעיתים קרובות, יש לאדם זה או אחר, לעיתים אף לחברה, מיזם עסקי אותו הוא רוצה לממש, במסגרת זו הוא פונה לחבר או שותף עתידי או אולי משקיע, ויחדיו הם מחליטים לפתוח חברה או שותפות.

תחילתו של מיזם עסקי חשוב שתהיה מלווה בעורך דין אשר ילווה את הקמת החברה או השותפות, ויגבש את ההסכמות בין הצדדים בהסכם מייסדים מסודר אשר יגן על כל אחד מהצדדים המתקשרים במיזם.

כך לדוגמא צדדים צריכים לקחת בחשבון את הנושאים הבאים:

1. דילול צד אשר אין ביכולתו או ברצונו, להשקיע במיזם.

2. כיצד נפרדים הצדדים זה מזה במקרה של חילוקי דעות

3. הכנסה של מנגנוני בוררות / פתרון מחלוקות

4. רכישה הדדית של מניות הצד השני (מנגנוני במבי רכישת הצד השני, מנגנון הצטרפות ועוד).

במרבית המקרים, שותפים בתחילת הדרך לא מיחסים חשיבות להסכמי מייסדים ראויים, וכאשר במהלך הדרך עולה וצפה מחלוקת או בעיה הקשורה לדוגמא בהשקעות נוספות הדרושות להמשך המיזם, מתחילות להתגלע מחלוקות אשר לפעמים עלולות להפיל את המיזם ואת השותפות כולה.

מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, לשם קבלת מעטפת משפטית, חליפה לפי מידה לכל מיזם ולכל יוזמה מסחרית, כך שתקבלו חליפה לפי מידה בהתאם לפי צרכיכם.

במשרדי, אנו עובדים עם משרדי רואי חשבון המתמחים בנושאי חדשנות טכנולוגית וייעוץ מס, כך שהפתרון המשפטי מסוגל לספק מענה מתאים והולם בהתאם לצרכי הלקוח השונים, בכל תחום בו הוא מבקש לפעול.

ככל שאתם מבקשים להקים מיזם עסקי חדש אם יש לכם רעיונות טכנולוגים חדשים, אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי שיסייע לכם בתחילת הדרך, ואף ילווה אתכם עד הצלחתו הכלכלית של המיזם שהקמתם.

bottom of page